/ בית ספר הרטמן לבנים

מגמת ביולוגיה

רכזות: נורית שושני-הכל ואסתי אוליאל שמאי

Photo by Lucas Vasques.
Photo by Lucas Vasques.

לימודי הביולוגיה אוצרים בחובם קישורים יוצאי דופן בין: צמחים, בעלי חיים, ובתוכם האדם, פטריות, חיידקים, ונגיפים. במהלך לימודי הביולוגיה, אנו מגלים מה רב המשותף לכל אלו, וגם את השוני ביניהם. במהלך השיעורים אנו מרבים לשאול שאלות, להעלות השערות, לחקור חקר עיוני ולחקור חקר מעשי, כדי להבין את הגורמים המשפיעים והמעורבים בעולם החי.

 כל היצורים החיים, ובכללם האדם, בנויים מאטומים, יונים ומולקולות. במהלך לימודי הביולוגיה, אנו באים לענוות על הפלא של עולם החי: כיצד חלקיקי חומר, חסרי יכולת חשיבה, או הבנה, הופכים אותנו ליצורים מורכבים ומסודרים כל כך? כיצד אדם חושב, קורא, ומשתומם, וכל זאת בעזרת מולקולות בלבד? או במילים אחרות, ברצוננו לפתור את הפלא הבראשיתי הגדול של: "ויצר ה' אלהים את האדם עפר מן האדמה, ויפח באפיו נשמת חיים, ויהי האדם לנפש חיה". כיצד חומר – אדמה, הופך לנפש חיה?

בעזרת עקרונות ספורים, אנו יוצאים למסע מרתק לפתירת חידה זו, ובדרך גם מתנסים בעבודה מחקר מעשית, שבמהלכה וכל זוג תלמידים בוחר נושא מחקרי משותף, מתכנן ניסוי, עורך ניסוי בביה"ס או במעבדות אוניברסיטאיות, ומתעד את המחקר ומעלה אותו על הכתב. כל אלו באים להתוות לתלמידים את הדרך שבה פועל עולם המדע, בדרך לפתירת שאלת החיים.

הוספת תגובה
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics