/ מן הבארות | من الآبار

"חוויה מעוררת השראה": בוגרי מן הבארות מספרים

משתתפי מן הבארות עוברים בתוכנית חוויות ותהליכים משמעותיים, שגורמים להם לצאת עם רצון לפעול למען צדק, כבוד והידברות. כך הם נשמעים
משתתפי תוכנית מן הבארות בלימוד משותף
משתתפי תוכנית מן הבארות בלימוד משותף

משתתפי תוכנית מן הבארות, יהודים וערבים, לומדים יחד במשך שנתיים טקסטים הגותיים ומסורתיים-דתיים מהתרבויות השונות. הלימוד המשותף, המפגשים הבלתי-אמצעיים, הפעילויות וההדרכות, יוצרות יחד חוויה ערכית ומשמעותית במיוחד, וזה מה שהם מספרים עליה:

"כמנהלת שחוותה למידה משמעותית-חווייתית הבנתי כבר במהלך ההשתתפות בתוכנית, ובוודאי בסיומה, שאני רוצה שמורים שלי מבית הספר ישתתפו בהשתלמות המורים של מן הבארות ויחוו חוויה מעוררת השראה, כפי שאני חוויתי. ההשתלמות הבית ספרית שיזמתי בעקבות התוכנית משפיעה על השיח הבית ספרי ועל היכולת של כל מורה, מכל תחום דעת שהוא, לנהל שיח ערכי שמבוסס על טקסטים מתרבויות שונות, ושיהוו כלי לשיח עם תלמידים ביום-יום".

מנהלת "תיכון נשר"

"תפישת העולם שלי בתפקידי כאיש חינוך עברה שינויים כבירים, שעשו ממני אדם אחר. בזכות שינויים אלו, ובעקבות השתתפותי בתוכנית, אני מלמד ומרצה כיום על האיסלאם והתרבות הערבית במכינות ובתוכניות קדם צבאיות, ואני פעיל במדרשות "שער לאדם" ובעמותה למנהיגות ישראלית. בשתיהן אני מלמד מקורות מארון הספרים המוסלמי ברוח ובהשראת מן הבארות.

סגן מנהל בית ספר "מקיף ביר אלמכסור". סופר ומשורר

"אפשר לומר שהיום אני יודעת הרבה יותר מקודם על הדת ועל התרבות המוסלמית, ועל הדת והתרבות הנוצרית, ואני יכולה לעשות בזה שימוש בחיי האישיים וגם המקצועיים. כיום אני מסוגלת לבנות שיעור המושתת על טקסטים מכל התרבויות, דבר שלא הייתי מעזה לעשות קודם. אני חושבת שזה עשה אותי מורה טובה יותר".

מחנכת בבית ספר כדורי

"תכנית מן הבארות סיפקה 'אור ומים', בבחינת כל התנאים הבסיסיים 'לשתול שלום'. אלה באו לידי ביטוי בפעילויות הבית ספריות: תמיכה מקצועית, הכשרה, ליווי והנחיית הצוות, מתן חומרים ותכנים, ושינוי התפיסות להומניות ומכבדות".

מנהלת "חט"ב ע"ש אלבירוני" ג'דיידה-מכר

"אחרי שנתיים אני יוצאת עם רצון לעשות! לבחור את האנשים שירצו ללכת איתי ולהתחיל ולהשפיע יחד איתי, בחלקת האלוהים שלי, כדי ליצור הוויה חינוכית-חברתית משמעותית, רב תרבותית, המשלבת ערכים, תרבות ושפה. אנשים ללא פחד וחשש מאתגרים שבדרך. עם סיום התוכנית, אני בטוחה שאפשר לעשות זאת".

מנהלת בית ספר "גלים", כפר גלים [כיום מנהלת אזור ברשת עתיד]

"זוהי התקווה שאיתה נכנסתי, התקווה שיינתנו בידיי סמכות, נחישות וידע כדי לנצח את הקולות ואת הכוחות המפלגים. תקווה שאצליח במעגל ההשפעה שלי, במשפחתי, בבית-ספרי ובחברה שלי, לכונן חיים משותפים המושתתים על צדק, כבוד הדדי והידברות מפרה ומקרבת. אמונה שתסייע לי לנצח את הקולות שמתלהמים גם בתוכי, בכל פעם שאני רואה את הערכים האנושיים נרמסים ביהירות וללא ייסורי מצפון. אמונה שתחזיר אותי לשפיות ולתקווה שהכוח הרך, המוסרי והאנושי ינצח".

מנהלת ביה"ס יסודי כפר יאסיף א'

הוספת תגובה
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics