/ מדרשיית הרטמן לבנות

חדשות המדרשייה – אדר תש"ף

Image by Pexels from Pixabay
Image by Pexels from Pixabay

אנו מאחלות לכם חודש טוב ומבורך וחג פורים שמח!

ההרגשה לאור ההתפתחויות השונות סביב הקורונה היא שחודש אדר ומסיבת פורים היו בעידן אחר… ובכל זאת, נרצה להזכיר ולשתף מהנעשה במדרשייה עוד לפני הקורונה וגם במהלכה:

משנכנס אדר מרבין בשמחה – חגגנו את ראש חודש עם הרבה שמחה ויצירתיות של השמיניסטיות אשר חיקו ושיקפו מורים, מורות וקטעים מהווי בית הספר ברוח טובה, בהצגה וסרטון והפכו את בית הספר שלנו ל….ארץ עוץ!!

בנוסף, בילינו יחד בבוקר כישרונות שבמהלכו הבנות שיתפו ביכולות ובכישורים שלהן בשירה, ריקוד, נגינה, ציור, כתיבה ואפילו סטנד-אפ. היה מרגש לראות את הבנות מזווית אחרת, כשהן עוטות "מסכה" שלא תמיד אנו זוכות להיחשף אליה או לתת לה ביטוי בתוך שגרת הלימודים.

יום האישה צוין במדרשיה ביום חגיגי ובאירועים משמעותיים שהציגו זוויות שונות הקשורות בפמיניזם ונשיות: פמיניזם רב-תרבותי, חוסן והגנה עצמית, התבגרות נשית – גוף ותודעה, ולימוד תורה לנשים. הפעילויות הרבות היו מגוונות והעשירו את הבנות מבחינה אינטלקטואלית וחווייתית. בין היתר התקיים פאנל פמיניזם מזרחי, צפייה ב"ישמח חתני", חינה, פייטנית שהצטרפה לתפילה, שיחות עם דפנה פלר, יעל קיאלי, מעצבת אופנה משדה בר, סדנת הגנה עצמית ועוד ועוד…

חודש אדר זימן לנו אירועי התנדבות רבים:

כיתה ח'2 יצאה להתנדב במקלט לנשים מוכות והרימה שם הפנינג מדהים לכבוד פורים. אחרי ימים רבים שהבנות אספו תחפושות לילדים שבמקלט הן יצאו להביא את התחפושות ועל הדרך גם ארגנו הפעלות לילדים, איפור, פינת קפה ועוגות ביתיות לנשים.

כיתות ח' יצאו להתנדבות החודשית במלבב, גן מבקשי מקלט וגינון הקהילתי, כיתות י"א ארגנו לילדי בי"ס אלונים שוק פורים. כיתה י' יצאה לשמח את ילדי גן תצפית, כיתות ז' יצאו לשמח קשישים בבתי אבות עם שלוחי מנות, וכיתות י"א- י"ב חילקו מלוחי מנות לניצולי שואה.

בנוסף, התארחה אצלנו D.J. מירי פטל שסיפרה על החיים שלה והבחירות השונות וההתמודדות עם מורכבויות שנעות סביב היותה רקדנית ומרקידה דתיה שלפתחה שאלות רבות בנושא של פתוח-סגור-פתוח. הייתה שיחה מעניינת ומשמעותית ביותר לבנות! לאחר מכן נהנינו מהרקדה מתוך שמחה גדולה.

רגע לפני שיצאנו לחגוג בחופשת פורים, נהנינו יחד במסיבה שמחה במדרשיה. אחרי מפגשים כיתתיים שכללו משלוחי מנות ודיבור בענייני דיומא, נהנינו באהל מהרקדה שמחה, מדוכני אוכל ותחרות תחפושות שהוציאה מהבנות המקוריות שלנו את מיטב הכישורים.

ואז, תוך שבוע התהפכה לה שגרת בית הספר ועברנו ללמידה מקוונת. מדהים לראות איך כל הצוות והבנות נרתמו לעניין ונוצר לו בית ספר שפועל במתכונת חדשה לגמרי.

נסכם בקצרה את הדברים שקורים במרחבים הכיתתיים השונים:

מפגשים כיתתיים – מחנכות הכיתות מקיימות מגוון מפגשים כיתתיים שמטרתם ליצור מפגש, שיח,  דיבור ויצירת הפוגה בתוך השגרה הלא ברורה. נשלחות משימות כיתתיות דרך הוואטסאפ, מפגשים בזום שמאפשרים דיבור, שיתוף והרבה רגעים טובים וגם מצחיקים שמפיגים את הלחץ.

למידה מקוונת – בכל המקצועות הצוותים המקצועיים והרכזים נרתמים ללמידה באופן חדש ואחר. נשלחות משימות ועבודות כשהרבה מורים משתדלים ליצור חוויה מיוחדת ואחרת באמצעות סרטוני הוראה, מפגשי זום, משימות מקוונות ועוד.

סרטוני ד"ש – בכל יום נשלח סרטון ברכה וד"ש מהצוות לכל בנות ביה"ס לשמור על קשר ולחזק את המורל.
כמו כן צוות המדרשיה הכין לבנות ולמשפחותיהן סרטון לשיר
רק תפילה אשא, ניתן לצפות בו בקישור :
https://www.youtube.com/watch?v=_kD9eUO0k6Q

ליווי רגשי – שירה ויעל היועצות של ביה"ס נותנות מענה לבנות מבחינה רגשית, באופן פרטני וכיתתי .כמו כן הן מדריכות ומובילות את הצוות החינוכי בהתנהלותו עם הבנות בתחום זה.

בנוסף לכך, התקיימה תכנית מיוחדת לקראת פסח. הבנות למדו את הלכות הפסח והביאו אותן לידי ביטוי בצורה מיוחדת, בסרטונים ומוצגים שונים ומגוונים. התרגשנו לראות את התוצרים של הבנות המדהימות ובני משפחה שהצטרפו והביאו לידי ביטוי את יכולותיהם היצירתיות בצורה מרשימה. כמו כן, בכל יום במהלך השבוע בשעה 12:00 התקיימו דרך הזום שיעורים רעיוניים על פסח – שיעור לחט"ב ושיעור לחט"ע. השיעורים עסקו בנושאים שונים ומעניינים ושמחנו לראות את הבנות נכנסות ושותפות לשיעורים אלו. הבנות נבחנות בימים אלו בהלכות פסח וגם כותבות דברי תורה בהשראת השיעורים. דברי התורה יאוגדו יחד לחוברת ובע"ה הבנות יגיעו לחג הפסח כשהן מוכנות ומצוידות כראוי מבחינה הלכתית ורעיונית. השנה יותר מתמיד – עודדו אותן להציג את דברי התורה בליל הסדר!

עשייה חברתית – גם בימים אלו קהילת הרטמן ממשיכה בעשייה הקהילתית, תוך דאגה לסלי מזון למשפחות ולקשישים הגרים באזור. תלמידות שלנו החלו גם הן להתגייס ביצירת קשר טלפוני עם הקשישים והמשפחות כדי לסייע בדרוש ולהפיג את הבדידות. מרגש לראות גם את הבוגרות שלנו לוקחות חלק ושותפות בחלוקת סלי מזון.

הפרשת חלה – בנות רבות ונשות צוות השתתפו בהפרשת חלה בית ספרית שהתקיימה ערב שבת מברכין ניסן. מי ייתן ויתקבלו תפילותינו!!

נשתמע בחודש הבא……

עוד בנושא
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics