/ מדרשיית הרטמן לבנות

חדשות המדרשייה – שבט תשפ"א

Photo by Daniel Öberg on Unsplash
Photo by Daniel Öberg on Unsplash

אנו שמחות לחזור ולהמשיך לכתוב לכם ולשתף במתרחש במדרשיה בחודש האחרון. אתם מוזמנים לקרוא, להתעדכן ולהיות שותפים במפעלים החינוכיים שלנו.

מעורבות חברתית-

שכבת ז' מעמיקה את הקשר שלה עם קשישי בית אבות תל-חי. הבנות התכוננו לקראת שיחות טלפון שבועיות עם הקשישים. הבנות נזכרו ביחד בשיחות טלפון שערכו עם קשישים בחייהן (סבא וסבתא או סבא וסבתא רבא), הציפו אתגרים וחשבו על מענים טובים. הבנות תכננו ביחד את השיחה הראשונה ובקרוב ייצאו לדרך וישוחחו טלפונית עם הקשישים. אנחנו מקוות שהשיחות השבועיות תסייענה בהקלה על הבדידות (של שני הצדדים).

שכבת ח' עוסקת החודש בחירשים ובכבדי שמיעה. הבנות שמעו שיחה מפי מעין פרוסק, עובדת סוציאלית בבית זוסמן, לשכת רווחה לחירשים. עם מעין שוחחו על האתגר שבמשפחות מעורבות – ילדים שומעים להורים חירשים. הבנות הכירו את האתגרים אשר עומדים בפני ילדים אלו הם צריכים, למשל, ללוות את הוריהם לרופא ואפילו לאסיפת ההורים, ולסמן עבורם את המתרחש – בשפת הסימנים.
מעין לימדה את הבנות שיר בשפת הסימנים, ובקרוב תצא השכבה במיזם מיוחד שנועד להקל על שגרה יומיומית של חירשים (הפתעה!).

שכבת י' ממשיכה בשני מיזמים חברתיים נפלאים לימי המגפה:

עידוד בידוד – השכבה מחלקת ערכות יצירה שהכינה למשפחות שנכנסו לבידוד.
משחקים מהלב – השכבה אוספת משחקים במצב טוב משכנים ומבני משפחה וביחד נחלק אותם למשפחות יוצאות המקלט לנשים מוכות.

שכבת י"א מתכוננת לכנס מודל האו"ם ומתכוננת למיזם נפלא.. פרטים בהמשך!

שכבת י"ב פועלת למען חיילים בודדים בשיתוף עם ארגון שכונתי של צרכים מיוחדים. בנוסף, הבנות מתנדבות עם דירת שק"ל בשכונת ארנונה. מדי שבוע התלמידות נפגשות עם הדיירים ומבשלות יחד לקראת שבת. עכשיו בסגר, אפינו עוגיות יחד עם הדיירים דרך הזום. היה מהנה, כיף וטעים! הלמידה מרחוק – במהלך המחצית מיסדנו ושכללנו את הלמידה מרחוק ואת השימוש בכלים דיגיטליים. מסקר שערכנו בקרב התלמידות ניכר שיכולות הלמידה העצמאית התשפרו, כמו גם האוריינות הדיגיטלית. הצוות עבר במחצית זו השתלמות המשלבת שימוש בכלים לפדגוגיה דיגיטלית יחד עם לימוד ותרגול של טכניקות של גוף-נפש-תודעה. כתוצאה מההשתלמות ראינו שימוש משמעותי בכלים אלו שסייעו לתלמידות ללמוד בצורה מיטבית. הלמידה מרחוק מעמידה בפנינו אתגרים רבים, אך מתוכם אנחנו מוצאות הזדמנויות ללמידה משמעותית ומקורית על אף המרחק, ואנחנו שמחות לשתף אתכם במספר אירועים:

בנות מגמת תיאטרון מכיתה י"ב השתתפו בכנס מגמות תיאטרון ארצי של החמ"ד . היה כנס משמעותי, פורה ומעשיר.

לרגל שבוע העברית למדה כיתה ח'/2 בשיעורי לשון על האופן שבו מחדשת האקדמיה ללשון עברית מילים חדשות.
לאחר שהעמיקו בנושא ותרגלו, חידשו התלמידות מילים  משל עצמן.
מי ינחש את משמעות המילים המחודשות הבאות?
מַחְבֵּר
מְמַכְּסֶרֶט
תשובות אצל תלמידות ח'2.

בשיעור מדעים בשכבה ז' התקיימה פעילות בנושא הרכב האוויר עם מוזיאון המדע . בחלק הראשון הבנות עברו סדנה בהדרכת המוזיאון, ובחלק השני בנו מטוסים בהשראת ליאונדרו דה וינצי, בעזרת הערכה שקיבלו מהמוזיאון.

במסגרת שיעורי מחשבת, התקיים יום עיון בנושא: "אמונה בשעת משבר" לכיתות י"ב. עם שאול דוד למדנו את ספר איוב, ורד קליינר ולאה שאער עסקו בנושא התמודדות עם משברים באמונה דרך קריאה ולימוד, ומירב בדיחי נתנה הרצאת סיכום מרתקת, על הקריאה והבחירה להאמין, גם בעתות משבר וכאב. היה יום משמעותי ומרתק!

תלמידות שכבת י' השתתפו בשיעור אזרחות בזום עם הנשיא ראובן ריבלין והמכון הישראלי לדמוקרטיה.

בשל הלמידה מרחוק תכנית הלימודים בחינוך גופני נאלצה להשתנות, והמורה נוית החליטה לתת לתלמידות כלים לסוגי אימונים שונים. בכל שבוע או שבועיים התלמידות נחשפו לסוג אימון שונה.
התלמידות למדו מהו אימון טבטה, אימון כח- היט, אימון בוט קאמפ, למדו כיצד להוריד אפליקציה בטלפון שמודדת מרחק, הוצאה אנרגטית קצב ריצה ועוד..
הבנות למדו מגוון רחב של תרגילי בטן שונים, תרגילי יציבה וחיזוק לשרירי גב במטרה לתת מענה לכאבי גב הנגרמים מישיבה ממושכת מול מסכים , בנוסף נכנסו למטבח להכין מספר ארוחות בריאות שכללו הכנת גרנולה מחומרים טבעיים , סלט המכיל 5 צבעים וחלבון, ואפילו שייק בריאות ירוק, כל השיעורים כללו דפי הנחיה והסבר לכל מתכון.

לסיכום המחצית המורה בחרה לבחון עד כמה הצליחה להטמיע את הלמידה ושלחה טבלת אימון שבועית שבה הבנות נדרשו לבצע 4 -5 אימונים בשבוע של פחות חצי שעה. בנוסף ביקשה שיכתבו אם אכלו באותו יום ארוחת בריאות.בכיתה י׳ סיכמו יחידת לימוד ארוכה על מגילת רות בשיעור תנ"ך. הבנות פתחו את הבוקר בארוחת בוקר בהשראת המגילה.

בחטיבת הביניים הבנות התחילו פרויקט חטיבתי והוא עבודות חקר. זהו פרוייקט מעמיק ומעשיר ואנו בטוחות שיש למה לחכות…
ובמבט קדימה אל המחצית הבאה מבחינה פדגוגית- נרצה להמשיך ולהעמיק את הקשרים הבין-אישיים ואת התקשורת בין הצוות והתלמידות בכדי להיטיב עד כמה שנוכל את הלמידה בתקופה מורכבת זו.

הקורונה לא עוצרת אותנו גם מלהיות שותפות במבצעים ויוזמות כלליים יותר. שמחנו והתרגשנו מאוד לקחת חלק ב- מבצע דוגו: דוד לייטנר, ניצול אושוויץ, מציין כל שנה את ה18/1, יום יציאתו לצעדת המוות, באכילת שתי מנות פלאפל. כך הוא מבטא את ניצחונו על הנאצים. בשנים האחרונות הצטרפו אליו רבים והשנה גם המדרשייה הצטרפה! הבנות נחשפו בשיעורים מרתקים להיסטוריה ולמבצע, וחלקן אף הפשילו שרוולים והכינו פלאפל ביתי, ואחרות קנו מנת פלאפל ולקחו חלק פעיל במבע משמעותי ומרגש זה. עם ישראל חי!!

ט"ו בשבט במדרשייה- את ט"ו בשבט פתחנו בהתכנסות כללית בזום, קריאה בתורה, דבר תורה, דברים מחזקים שאמרה מירב בדיחי וכן שירה בציבור. היה בוקר מרומם, מחייה, מחזק ומשמח. בהמשך היום ציינו בדרכים שונות את החג:
שכבה ח' שמעה שיעור מעניין ומיוחד מפי קרן הראל- גורדון על אקולוגיה וקיימות.כיתה י"ב עברה סדנת כתיבה בנושא צמיחה במסגרת שיעור ספרות, להלן מספר תוצרים:אנו עושות ככל יכולתנו להמשיך לתת לבנות תחושה של ביחד, שותפות, מקום בטוח וכן הפוגות מהזום.. אנו שמחות לתת לכם הצצה מעניינת לשלל מבצעים ויוזמות חברתיות מקסימות שהתקיימו בכיתות השונות. היוזמות האלה משמחות כלכך ומחזקות. ובכל זאת, אנו תפילו שניפגש בקרוב פנים אל פנים להמשך עשייה מבורכת…ערב הורים- לכבוד ר"ח שבט- התקיים מפגש הורים של כיתה ז'/2.  מטרת הערב הייתה מפגש ושיתוף, וגם לימוד בהנחיית רן אבא של אסיף, שלימד לימוד לכבוד ראש חודש. הערב הסתיים בכך בכך שכל הורה כתב "כוח" שיש לבת שלו שהוא רוצה שיעלה ויצמח. היה ערב משמעותי מאוד.בשיעור מעברים, בנות כיתה ז' שמעו את השיר "אתה לא לבד" ובשיתוף פעולה בין שתי הכיתות, יצרו ביחד את הקליפ המצורף  הבנות התמסרו לזה בצורה מדהימה והתוצאה המרגשת לפניכם. מוזמנים לצפות ולהנות.

בכיתות ח' התקיים בוקר ריצה וארוחת בוקר בטבע- פתחנו את השבוע בריצה, התפללנו בטבע וחזרנו לארוחת בוקר מפנקת.

בעקבות שיעור חינוך בכיתה ח'/2, שבו הבנות לומדות על יחסים במשפחה, אמא של קיילה- לאה גלבנד, העבירה שני מפגשים של סדנה מרתקת על "גמישות תפקידים במשפחה". הבנות קבלו כלים ורעיונות איך אפשר להשתחרר מקיבעון ולראות את עצמן בכל מיני תפקידים שונים.

יום פתוח לבנות כיתה ו'- למרות האתגר של קיום יום פתוח לבנות כיתה ו' שמתעניינות ללמוד שנה הבא במדרשיה בזום, צוות המדרשיה (מדעים, בית מדרש, גנ"ת) עבד ביחד מאוד קשה והתאים  את היום הפתוח לפורמט של זום. היום התחלק לשלושה שיעורים – שיעור בית מדרש, שיעור גנ"ת וניסוי במדעים. הכנו ערכות עם חומרי הניסוי, דף הלימוד וערכה להכנת גרנולה (מלווה בסרטון של נוית על החשיבות של הפסקת אוכל מזינה באמצע היום הפתוח). היום נפתח במפגש עם מירב בדיחי,  ובסוף היום הזמנו את התלמידות חזרה למליאה לשאלות עם מירב וזיוה. היה יום מאוד מוצלח!

נשתמע בחודש הבא…..

עוד בנושא
הוספת תגובה
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics