תמכו בנו

/
EN
הצטרפו לניוזלטר שלנו

ד"ר משואה שגיב זכתה בפרס גורני לשנת 2019

ברכות חמות לד"ר משואה שגיב על זכייתה בפרס גורני, מהיוקרתיים ביותר בתחום המשפט הציבורי בישראל. ד"ר שגיב היא המנהלת האקדמית של המרכז למשפט יהודי ודמוקרטי בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן, ועמיתת פוסט-דוקטורט במכון שלום הרטמן.

פרס גורני לחוקרים צעירים לשנת 2019 הוענק לד"ר שגיב בגין עבודת הדוקטורט שכתבה בנושא פמיניזם הלכתי בישראל, העוסקת גם בסוגיות של רגולציה, ובגין שני מאמרים שכתבה בנושא הסדרת מקצוע המוהלים ובנושא הטיות תרבותיות של החלטות שיפוטיות. זוכה נוספת בפרס לחוקרים צעירים היא ד"ר נטע ברק-קורן מהאוניברסיטה העברית.

ד"ר שגיב: "המחקר שלי עמד על תפקידו של המשפט – יתרונותיו וחסרונותיו -במאבק הפמיניסטי-הלכתי בישראל, ובין היתר גם ניתח את האסטרטגיות הננקטות במסגרת המאבק. הזכייה המרגשת בפרס מאששת את חשיבותם של מחקרים המחוברים למציאות ושל למידה והפריה הדדית בין עולם המחקר לפעילות בשטח.

"אני מודה מאוד לפרופ' מני מאוטנר ופרופ' ליאורה בילסקי מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב על כך שדחפו אותי להעמיק ולחשוב מחוץ לקופסה, ועל כך שהנחילו בי תפיסה של אהבה למחקר ואקדמיה מחוברת למציאות; לד"ר מלילה הלנר-אשד והרב ד"ר שרגא בר-און ממכון שלום הרטמן על הובלת תוכנית "משכילות" ויצירת בית אינטלקטואלי תומך ומשמעותי; ולפרופ' שחר ליפשיץ, ראש המרכז למשפט יהודי ודמוקרטי באוניברסיטת בר-אילן, על ההזדמנות ליצור ולהוביל פרויקטים מגוונים בנושא יהדות ודמוקרטיה כאינטלקטואלית ציבורית".

פרס גורני לחוקרים בכירים הוענק השנה לפרופ' יואב דותן ולפרופ' אריאל בנדור, והפרס למשפטנים במגזר הציבורי הוענק לעו"ד יהודית קרפ. בין הזוכים בפרס היוקרתי בשנים הקודמות ניתן למנות את את השופט (בדימוס) מישאל חשין (ז"ל), השופט (בדימוס) יצחק זמיר, שופטת בית המשפט העליון דפנה ברק-ארז, פרופ' ידידיה שטרן, פרופ' מרדכי קרמניצר, פרופ' אמנון רובינשטיין ועוד.

טקס הענקת הפרסים יתקיים ב-5 בדצמבר ובו יישאו דברים נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, והיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט.

עוד בנושא
חיפוש
עיקבו אחרי מכון הרטמן
הרשמו לניוזלטר של מכון הרטמן

SEND BY EMAIL

The End of Policy Substance in Israel Politics